28 Eylül 2014 Pazar

İĞNELİK YAPALIM




Dikişle uğraşan insanların her bir malzeme kolay ulaşabileceği yerde olmalı. Pratiklik açısından benim için önemli. Zira bende bazen asabiyet yapabiliyor dağınıklık :)

Velhasıl bir gün bu işlere yeni başladığımda iğnelerimin de bir arada olması gerektiğini düşündüğümden bir iğnelik almaya karar verdim. Söylenen fiyatla malzeme arasındaki uçurum beni "aslında ben bunu yaparım"a itti. sonuçtan da çok keyif aldım açıkçası.


Bu iğneliği yapmak yarım saatinizi alacak. Hemen tarif edelim:



Gerekli malzemeler:
*Sevdiğiniz bir parça kumaş
*Yapıştırıcı
*Bir kavanoz (Ben küçük mama kavanozlarından kullandım)
*Elyaf (pamuk da olabilir)
*Makas
*İğne,iplik
*Kurdela

Öncelikle kumaşı daire şeklinde kesiyoruz. Bir tabaktan,kaseden yardım alabilirsiniz. Dairenin kenarlarını sık teğelliyoruz ve hafiften büzdürüyoruz. Sol alt resimdeki gibi bir çukur oluşacak ve o çukura bol miktarda elyaf dolduracağız. Doldurma işlem bitince ipi iyice çekerek elyaf topunu kapatmış olacağız. 

Sona yaklaştık. Kavanozun kapağına yapıştırıcıyı sürüp elyaf topunu kapağa tutturacağız. Görüntüyü daha da güzelleştirmek adına kapağın etrafına kurdela sarıp yapıtırabiliriz. 

İğneliğimiz hazır.. Hayırlı olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder