13 Kasım 2014 Perşembe

Kumaş Boyama

Bugün size yurtdışı usüllü ama Türk tarzı kalıpla kumaş boyamadan bahsedeceğim. İstediğiniz şekilde ve istediğinizi yazarak kumaşlarınızı boyayabileceksiniz. Bazen boyadığınız yerde bi çamaşır suyu lekesini kapatıp yeni tarzda bi tişört oluşturacaksınız. Bu tamamen sizin hayal gücünüze kalmış. Ben kumaş boyamayı çok secdim gerçekten.
Şimdi gelelim yurtdışı ile ne alakası var kısmına. Yurtdışında kalıp kağıdı olarak 'freezer paper' adında bir kağıt kullanıyorlar. Adı üzerinde buzluk kağıdı olan bu ürünün için silikonumsu dışı yağlı kağıt nevinden. Ben bu ürünü açıkçası Türkiyenin hiç bir yerinde bulamadım. Farklı ülkelerdeki arkadaşlarıma sordum oralarda da bilen çıkmadı. 


Methot çok hoşuma gittiği için aylarca sordum soruşturdum ama nafile. Velhasıl vaz mı geçtim? Hayır. Türk usulünü buldum. Siyah,kalın eskiden kullandığımız çöp poşetiyle yapılanı hem de. 
Gerekli olan bir çöp poşeti(kalın olacak),A4 kağıdı,ütü ve bilgisayardan çıkaracağınız istediğiniz bir şekil ya da yazı. Önce deseninizin çıktısını aldınız. 
Kağıt ve çöp poşeti aynı ebatlarda olaak şekilde kağıt üstte poşet altta ütülüyoruz. Poşet kağıda yapışıp eriyor. Sonra deseni kağıttan oyarak çıkarıyoruz. 




Ve kumaşın üzerine dikkatlice yerleştirip ütülüyoruz. 
Böylece kağıt kumaşa yapışıyor. Boyamanızı istediğiniz dağınıklıkta yapıyosunuz. :) Boyanın kurumasını bekleyin sonra kağıdı yavaş yavaş çekin. 24 saat kalsın daha sonra tersten 5 dk ütüleyin. İşte hazır!! Bu da benim oğlum için yaptığım bi deneme..





7 yorum:

  1. Gerçekten tam Türk usulü kalıbına uydurmuşsunuz ben de tam bu sevdadan vazgeçmek üzereydim ki yazınıza rastladım tebrik ederim :) Peki benim merak ettiğim, poset ütüyle eriyerek kağıda yapışıyor ama daha sonra bu kalıbı kumaşa koyup ütülediğimizde poset tekrar eriyip kumaşa yapışmıyor mu?

    YanıtlaSil
  2. poşet kağıtta kalıyor,kumaşa sadece tutacak kadar yapışıyor toprak hanım..

    YanıtlaSil
  3. Valla süpersin harika bir sonuç ve harika çözüm yöntemin tebrik ederim harika bir yazı emeğine sağlık ��������������

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de kendi diktigim kıyafetlere etiket yapicam ve satacagim acaba yikamada sorun oluyor mu akma problemi oldu mu? Elinize sağlık 💕

    YanıtlaSil